Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

August 18, 2011

027. Story I relate to a mug.

Salam alaykum ,

Lewat beberapa pagi yang lalu, saya dan mak duduk berduaan selepas makan sahur. Biasalah, lepas makan nasi, minum susu panas. Mak's susu kambing. Mine is susu lembu. So yeah, the thing is bukan nak cakap tentang susu.



"Mak, mak guna mug nana" , I automatically blurted this out when i saw Mak is using my mug.

"Oh sorry lah, mak tak perasan gelap-gelap. Main amik je gelas atas tu" , Mak with her slumberderk's face.

"Tak pelah. I was just saying" , saya hanya tersenyum. Rasa sayu pulak melihat mug tersebut.

Sebenarnya mug tersebut saya baru basuh, letak atas rak pinggan mangkuk nak tunggu kering, sebab, saya nak simpan semula dalam kotak. Tak mahu digunakan selalu. Sayang. Tapi, belum sempat disimpan, mak dah guna dulu =D


Its okay.

"Kalau sayang, simpanlah elok-elok. Jangan bagi orang lain pakai" , Mak said with her straight tone.

and i went smiling looking at mak. Her random words are just too deep. Too deep, Mak.

Mak hanya sebagai saluran oleh Allah untuk menyampaikan peringatanNya untuk saya. Untuk saya sendiri sedar, kalau saya sayang diri sendiri, tak nak bagi orang pergunakan diri saya sewenang-wenangnya, saya haruslah pandai menjaga diri sendiri. Letak diri dalam bekas elok-elok :)


And right at that moment, a short reminder from a friend came to my mind. and again, i Smiled.
Even if i'm not reminded by that particular note, it is my aim InsyaAllah, to start observing everything.

So Alhamdulillah, lebih tenang begini. Saya tidak rasa saya kolot hanya kerana tidak kemana-mana
:)

In fact, i have so many things to do. (Put TIDUR as the first PRIORITY eh hahaha)

Btw,

It is just something funny, when someone can read you really hard. Even you didn't tell 'em. So Alhamdulillah for giving me these awesome creatures and I shall appreciate them before i lose them :)

TerimaKasih buat semua yang pernah dan masih kekal ada dalam hidup saya. Even kalian datang dari peringkat hidup saya yang berbeza-beza, trust me, kalian tetap beri efek kepada hidup saya. Not much, but its enough for me to realize, how much I love you guys as friends, cuma saya tak mampu nak zahirkan. Maaf.


Badan sedikit letih hari ini. Tapi alhamdulillah, melihat makcik-makcik satu kumpulan saya seronok makan bubur pulut hitam saya, buat saya lega. Dan to khatamkan Quran before saya dicutikan oleh Allah, sooth me very much.

Alhamdulillah.

Saya pasti akan merindui nenek-nenek angkat saya :')



p/s : Budak Samura yang lelaki amat sangat pemalu nak bertandang ke rumah saya. Alahai, nanti saya lagi seribu kali lagi malu, susahlah begini. Apa-pun, bapak paling semangat dalam menyediakan bahan-bahan.


p/s : Bulan semakin digigit, semakin mengecil. Tandanya, Ramadhan semakin pergi meninggalkan dalam diam. Saya masih belum puas berada dalam dakapannya :'(


__________________________________________________________________________________


And when I went upstairs. I brought the mug together with me. I looked at the box that was used to cover the mug. And I laughed when i saw ;
"MADE IN CHINA" ..... Beli jauh-jauh, made in China juga. 
And i said to myself, " Takpe. Yang penting niat :) "



2 comments:

A wisher said...

awwh maryam :') kalau syg mug tu,simpan elok elok tauu :)

LailaAlfisyahr. said...

InsyaAllah, i'll take care of it very much :D thanks nanako yeah