Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

October 14, 2012

022. From dirt to an asset.


Aku scroll folder gambar, baik di instag, baik di dalam laptop sendiri.
Nyata setiap gambar punya cerita sendiri.

Ada yang masih aku ingat bagaimana perasaan di balik setiap gambar tersebut.
dan aku tersenyum.

Pantas masa berlalu,
tapi emosi aku tetap sama.

Kalau dikira dari 10 gambar, 8 antaranya adalah gambar yang berperasaan sama di sebalik gambar tersebut.
Rahsia. dan aku harap aku akan sentiasa ingat dan ngerti perasaan itu.


Looking back at everything, at every journey, at every pit stops, at every people that i've met through time,
Makes me wonder somehow, but I know those wonders will lead to such assumptions and what not.
To kill it, is by sending prayers to those people that I've been missing fondly.
I do hope things will get better, somehow eventually.

I do hope there will be second hello or anything, but for now its better to keep silent.
Or else, I'll be astray again, even more.



Went to Usrah last Thursday. It was the first Usrah that i've went for this semester with this group of Kak Syaimaa'.
Because the previous week, I went back to Kampung due to Ayah's funeral and majlis tahlil etc.
The words that ripped my heart and knocked my face is ,

"Antunna ini semua digolongkan dalam kumpulan ini sebab naqibah antunna yang dahulu nampak potensi antunna. Antunna adalah asset. Makanya kami mahu polish awak semua"


and again I cried. Right in the middle of that meeting.

Slowly the tears running down my cheeks.



Di satu sudut lain hidupku, aku dilayan seperti aku tidak punya harga.
Hilang penghargaan diri dari orang terhadap aku.
Dilempar seperti sampah , dibuang menjauh , dikoyak carikkan segala perasaan yang ada.

Tapi di satu sudut lain, masih ada yang menanggap kami ini Asset.
Kami boleh digilap. Kami adalah The Agent of Change?

Allahurabbi.



Kau faham tak, perasaan aku macam,
dari seorang yang hina dina, ditarik balik masuk dalam kelompok putih suci bersih?
Kau faham tak? hati aku ini sudah bertampal tampal dengan noda yang aku sendiri larikkan?
aku masih diterimakah dalam bulatan kalian?

Asset apa yang aku punya?
Aku sehabis baik mendaki hidup ini semula.
Payah, kau tahu bukan?

Aku setegarnya cuba menceduk kuah-kuah kekuatan yang masih tinggal.
Kau tahu sakitnya bukan?


Air mata ibarat peneman paling akrab buatku.


Biarlah begini, until the tears really does , finish.






Terima Kasih Tuhan.



Tipulah jika aku kata aku tak rindu atau completely melupakan.
Segala sakitnya masih berbekas.
Segala kenangan masih bermain di kepala.
Segala . gala .




Sudahlah.

Aku hamba.
masih hamba.
akan sentiasa menjadi hamba.



dan senjata ku paling ampuh yang aku punyai, adalah rantaian doa.



"Sabarlah. Allah bersamamu setiap ketika. Jaga amarahmu. Elokkan Akhlakmu. Bukan mahu jadi sempurna, tapi menjadi hamba yang sebaiknya" , EnsyaAllah.





Assalammualaikum.

No comments: