Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

November 14, 2012

036. Past 5 after 5.



Berterima kasih pada tuhan, yang memberikan kau seribu juta alasan untuk kau masih meneruskan hidup hari ini.


Kerananya, senyum dan nafas ini ku hela hela.

Alhamdulillah.


Berterima kasih atas kiriman manusia manusia yang menepuk hati, memeluk diri di saat kau perlukan teman pendengar, teman pendamping.


Alhamdulillah.

...

Aku ingin belajar lagi lagi tentang hidup.
Tapi aku sedar, dengan inginnya aku untuk belajar itu, akan ada ujian dari Tuhan.

Layak kah aku?
Mampu kah aku?

Sedikit gerun untuk melangkah meneroka hidup.
Sebelum pamit, aku harus persiapkan diri.
Aku harus gagah. harus berani. harus berilmu. harus bersedia/

InsyaAllah.

Allah Rabbuna Yussahil.

...


Cinta itu terlalu luas bidangnya.
Dan atas nama cinta, kita manusia tercipta.
Dan atas nama cinta, segala peraturan dunia di laksana.

Dan jika, cinta itu kekal di antara penduduk dunia terhadap si PenciptaNya,
aku yakin, semua pasti bahagia.


Maka, kenal lah cinta yang sebenarnya dengan sebaik-baik pengenalan.



Wallahualam.






No comments: