Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

December 14, 2012

052. Tunda Isnin.



Hari ini hari Jumaat.
Instinct paling dalam dah agak dah.

Hari isnin baru present and submit segalanya
Dah pukul 3 petang, tadi aku masih di bilik Azza nak menyiapkan segala.

Semalaman tak tidur, pagi tadi pukul 8 lebih sedikit gagahkan diri untuk mandi dan bersiap cantik-cantik.
Kononnya nak pergi ke kedai printing.
Tapi, Allah lebih tahu.

Aku mengantuk sangat agaknya.
Hinggakan dengan tudung yang dililit rapi dan baju kurung berkain hitam itu,
aku terlena di katil hingga pukul 12 tengah hari.

BAYANGKAN.

bila terbangun, aku cuba "KEEP IT COOL"


to make things short,
Alhamdulillah aku tertidur, so aku tak pergi membazir print board sememeh-sememeh asal siap.
But still, ini bukan tempoh percutian lagi.

Mak ai, banyaknya kena submit Isnin ni,
gear kena guna gear tujuh ni


:|  *gulp




Tapi tadi konon nak ganti tidur.
Tidur dengan bermimpi pelik. Hingga terbawa-bawa dalam mimpi tu
"Okay nanti aku bangun tidur betul-betul. Aku nak baca blog dia semula, Betul ke dia tulis begitu. Sedihnya. Malunya"


Nah, so now I am here.
Aku mimpi je semua  tu.
Takde orang pun tulis blog seperti yang aku mimpikan.

Ha'ah funny. Tidur lagi pada waktu yang tak sepatutnya.

Or its a sign?
Tanda Allah beritahu, in silent bahawa kita dibenci?


hmmph. Nevermind.

Teruskan hidup.




Okay so, point pembentukan iman hari ini ialah;

1. Tidur secara tak disengajakan di kala waktu-waktu kemuncak of project submission boleh jadi THE BIGGEST NIGHTMARE jika hari ini adalah hari presentation sebenar. Relate this tertidur part with Surah al-Kahfi. So dah baca Kahfi?
Kalau cuti, boleh lah spare some time to at least HEAR it. Kat youtube banyak alunann yang sedap-sedap kan? :)


2. For every actions yang sengaja atau tak tersengaja we did, semuanya Allah dah plan cantik-cantik. I am so thankful that aku tertidur walaupun pada mulanya dah agak cemas kelam kabut bangun sebab BOARD TAK SIAP LAGI and I DON'T KNOW HOW TO RE-SCALE MY DRAWING... Parah-parah. But its okay. Maybe bekerja under pressure lebih mendebarkan daaaaaaan, menghasilkan sesuatu maybe. Maybe :) Percaya pada qada' qadar Allah okay :)


3. Never lose hope and give up. So now, yeah I shall continue with my endless works.



Salam Alayk.


p/s : dah lebih kurang seminggu dan lebih sedikit, berhibernasi bergua dalam bilik. Konon nak siapkan hal-hal studio. Rindulah pada rakan-rakan. Sabar ye. :)

No comments: