Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

November 17, 2013

Perangkap.

Mungkin, boleh saja kita bilang pada mereka mereka yang sentiasa berlakon tahu segala,
"Kau apa tahu, segala yang aku rasa, segala yang aku lalu"

...

Salam alaykum wbt.

But then, just take a deep breath.
Ini dunia, bukan syurga, bukan neraka, bukan akhirat atau padang masyhar juga.
Tak semua nya perlu kita beri justifikasinya pada manusia.
Kerana manusia, berjiwa rakus dan kadang, tanpa belas.
Mereka tak pernah cukup atas justifikasi itu.

Maka, bersabarlah.

Tuhan tahu segala.
sedang tuhan yang beri segala rasa,
agar kau lebih belajar syukurinya.
Atau kau mahu sia sia?

kan tuhan sedang mengajar kau dengan sebaiknya.

You can take a moment of break, but not for too long.
Its good to do self reflection,
kan kau juga sayang diri kau.
Bukan sekadar dipersenda.

Boleh saja aku bilang, menyampah dengan perangai manusia bermuka muka.
Tapi lagi aku ingatkan,
ini dunia, bukan surga.

Apalah kiranya, persahabatan jika tidak diuji naik dan turunnya.
Tapi bila sudah sampai mengaibkan segala,
ah itu sudah lain macam namanya.

Konon kata kasihan, atau ingin tahu dan beri bantuan.

Allahu, manusia ciptaan mu,
kejam bertempiaran, wahai tuhan.

Thru time, I realized it is true,
some people ask, just because they want to know a lil bit of your part,
and make speculation for the rest of the story.
Seriously, It is scary.

Only a few, who asked because they truly care.
and It is very rare.


Maka, semoga tuhan beri aku cinta semula, atas apa yang sedang aku lakukan, usahakan,
walau jiwanya sangat bertentangan dengan jiwa hati ku.

Nak buat macam mana, dah tuhan beri aku jalan ini.
Pasti ada hikmah, jangan mengalah bukan?
Walau kau ada seribu satu alasan yang membenarkannya.

Thanks, tuhan. Kau ajar aku tentang manusia.
Dalam sisi yang menakutkan.
Supaya nanti, bila aku sendirian, aku tahu beza, mana kawan mana lawan.

Agar juga, aku mampu sentiasa terus berkasih sayang,
ibarat nabi yang paling terpuji akhlaknya.
Mampu kasih pada semua.
Hebat.

Itu baru namanya Daebak!
Bukan macam artis korea yang dijadikan ikon hidup merata.



Sabar ya, sikit lagi saja.
Lepas ini, kau buat lah, apa hati kau paling cinta.
EnsyaAllah, akan ada jalannya.

Fokus.


oh btw, aku ada ruang eskapism baru selain instagram yang aku kira ruang sesak, mendamba LIKE.

makanya aku pindah dikit dikit ke : marashari.vsco.co

Silalah jemput, gambar dan rangkap pendek tentang rasa.

No comments: