Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

May 12, 2014

Sudah hilang.


"My heart is so broken, and I can't feel the pain anymore. My eyes are so sore and I just couldn't have tears anymore. I'm getting stronger" -Anonymous.



Mungkin ada benarnya di bilang si Anonymous ini.
Aku kira, kini aku di takat itu.
Ya, aku mampu senyum. Tapi senyum yang hambar dan bukan lagi sepenuh hati.

Hati aku hanya kosong dan penuh bicara bicara dengan tuhan.


Mungkin sudah benar tiba masanya, tuhan ajar aku.
kebergantungan menyeluruh pada DIA.

Menjadi seorang aku, yang selalu berperasaan penuh pada tiap sesuatu.
Aku yang mudah teruja atas sesuatu.
Aku yang penuh dengan perasaan dan nilai appresiasi.
Aku yang sangat menghargai setiap perhubungan antara manusia. 
Apa saja, semua aku sayang.
Apa saja semua aku hargai.

Mungkin, itu membuatkan dunya attachment seorang aku, adalah tinggi.
Aku banyak kali bilang aku mahu jauh dari dunya.

Tapi semua itu hanya kata kata,
belum dilalui ujian ujian membentuk aku.


Maka, "Nah Maryam"


Untuk kali kesejuta kalinya.
I feel like everything is crumbled down to earth.

Tapi magiknya, aku tidak lagi menangis nangis di birai katil atau dalam pelukan sesiapa.
Hatiku tidak terasa seperti dihenyak lagi.
Aku hanya sendiri.
dan aku tenang.

Saat semuanya kalut.

Walau, secara jujurnya, aku rasa seperti dunia terpadam sinarnya.
Sepertinya semua mata memandang aku dengan benci dan hina.

Aku mahu hilang.

Sekelip mata.


Aku mahu jadi biasa biasa.
Maryam, sudah tidak seperti Maryam yang penuh ekspressi.


...


TerimaKasih tuhan,
untuk hadiah ini.


Aku sepertinya bebas dan kebas, atas sakit sakit ini.
walau sungguh aku katakan,
Trauma.


Aku harus pulih.
seperti sediakala.

Healing is a process, dan aku harus menyegerakan proses itu.
EnsyaAllah, moga tuhan tunjuk cara.
Moga aku mampu berdiri semula.


dan paling aku mahu,

tuhan lembut kan hati dan beri kasih sayang pada hati hati
yang tak mampu aku sentuhi in physical ways.


...



Aku akan sembuh.
dengan izin
Allah.





1 comment:

Deknum said...

I feel you, sweetheart. Because this is so me too.

Semoga kita cepat sembuh.

Ilysm kak mkay <3