Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

April 24, 2015

150424 Road to final.



Aku rindu menaip dalam gelap begini.
Rasa bagai aku berbicara sendiri sewaktu dunia lain sedang nyenyak dalam mimpi yang sepi.

Beberapa minggu lagi semester ini akan berakhir,
dan kemudiannya ada lagi satu semester pendek berbaki dua bulan cuma. Ensyaallah.
Cepat betul masa berlalu.
Lima tahun di sini, segala macam pengalaman dan didikan diri aku telan terima, hadam dan kumuhkan...

Ada yang baik, aku mahu ingat sentiasa,
dan yang kurang baik, aku selalu jadikan sebagai pagar awas supaya aku jaga jaga.
Dan kadang, aku selalu ingatkan diri, agar jangan terlalu tinggi sangat pagar awas itu,

sebabnya,
kadang pagar itu berantai, menggari kaki dari terbang tinggi,
dan bermimpi indah
mengorak langkah jauh lagi.

Adakah ini simptom penuaan?
Seperti mula menerima apa adanya,
Seperti mula melihat kenangan lama hanyalah seperti helaian muka surat lalu masa lampau,
dan tak lebih dari itu.

...

As I get older, I realized its time to detach in order to attach.
If only you could understand.

Sudah sudah lah dengan dunia yang bergemerlapan,
dan orang orang yang menyeksakan.
Sudah sudah lah dengan terlalu ingin mengejar harta yang tak akan di bawa mati.
dan cinta yang memperbaiki diri.

Jujur aku katakan aku rindu pada jiwa dan semangat aku yang dulu,
tak pernah takut nak mencuba sesuatu,
even if it means to hurt my feeling, and to bruise my skin.
I don't know why it feels like something is holding me back,
not letting me to soar up high, exploring world and meeting new ones with no fear.

Mungkin, kerana kini aku dah kenal sisi sisi tanggungjawab.
Menjadi dewasa,
Menjadi wanita,
Mahu membalas jasa ibu bapa
dan meneruskan cinta kemudian berumah tangga.

Mungkin.

...



" A true love, will bring the best out of you"

dan kenapa kau takut untuk menjadi yang terbaik walau ianya hanya adalah untukmu?


...


dan kerana itu lah, dengan sisa berbaki selama beberapa hari ini,
aku gigihkan untuk menjadi seperti Maryam sewaktu zaman sekolah dulu,

budak nerd dan tekun.

ah, aku rindu.


but I do get over-stressed out sometimes,
alhamdulillah , tuhan masih ada.
manusia yang kasih juga masih ada.

...

Gambate!


#RoadtofinalSubmission2015


p/s : memang kalau lampu malap, mood menulis bercerita ni memang lebih sikit ke? 

No comments: