Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

June 3, 2015

150603 Sacrifice.



Assalammualaikum wbt.

Bila dah hampir tiba ke penghujungnya, semua mulalah menapak dengan hidup masing-masing. Mencorak ke mana arah tuju yang nak digapai. And as for me, I still am not sure yet where I am  going/ My inner battle between myself masih belum senggang dari aku.  Probably sebab tuhan dah janji, selagi aku idup, selagi itulah aku akan diuji, akan diberi hati yang berbolak balik, diberi situasi yang berbagai ragam jenis.

Dan sejak akhir akhir ini, aku sering tertanya tentang "sacrifice-sacrifice" yang konon aku dah lakukan untuk diri sendiri. Which I thought would help me to lead better life. Pengorbanan adalah sepatutnya menjadi perkara rahsia antara aku dan tuhan. Antara aku dan orang orang yang tahu. Bukan?


Dan paling banyak, adalah melawan hal hal sendiri yang cuba menggugah jiwa.



Semoga, ada cahaya dihujung jalan. dan semoga aku dikurniakan sabar tanpa henti.


dan aku sangat rindu pengisian pengisian daurah or any spiritual talk. Mungkin sebab aku dah lama menjauh dari hal hal sebegitu dek kerana menyiapkan hal hal pembelajaran lah katanya.

Aku rindu, dan sekarang aku diuji dengan pengisian daurah
"Semangat Pemuda"... Sedih lah, bila dah mula rasa diri macam dah tua. Padahal semangat pemuda tu bukan pada umurnya, its in the spirit. You can be 40 but you are still youth at heart and work strong for people. I miss giving contribution to others, I hate this kind of life where fulfilling my own achievement is the solely goal for a time of period. Being stagnant and nothing ever excites me like before.

Oh baiklah, saya belajar untuk Ummah. Baru betul niat nya kan. So wait for my comeback, Kay people!

Ensyaallah.



btw light reading : Hidup ini perlunya cinta; Dr Maza.

No comments: