Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

July 10, 2011

016. I do want to be part of "The Rising of Islam"

Assalammualaikum.

Lewat malam itu, saya panggil dia. Dikatakan ada isu besar untuk dibincangkan. Bukan tentang kami. Tapi, tentang hal-hal semasa.
Saya tahu, dia pasti ada kata-kata yang bagus untuk diperkatakan.
Alhamdulillah.

Hari ini, saya sendiri mahu kata ;

Saya sedih.


Dengan apa yang terjadi.

Tidak lain, dilihat secara kasarnya, kaum seagama sendiri, berteriak bercampik saling menjadi musuh antara satu samanya.
Seharusnya, kaum yang seagama ini disatukan hatinya, kerana kita punya asas pegangan yang sama.
Tapi sayang,

kita punya apa?

nafsu paling tinggi.
:'(


Saya bilang pada si dia,
"I wish to die before all the chaos come"

dan dia jawab semula,
"I wish to see all the riots to happen. I wish to see how Islam bangkit. and I hope InsyaAllah, I want to be apart of it and tanak to be the one who is astray"


Yes, indeed I do want to be the real Mujaheedah. To fight for the purity of Islam. But when people mixed Islam with other agendas ... It makes me suffocated and yet, I know deeply, as long as i am holding to the right virtues of Al-Quran and As-Sunnah , InsyaAllah , HE is always with me.

Di akhir zaman , yang hak dan batil akan bercampur. Dan semakin susah untuk diasingkan antara duanya. Dan hanya amal dan keyakinan kita pada Allah yang mampu menyelamatkan kita, kan?

That is why again, i pray
"Ya Allah, jangan jadikan kami orang yang dipalingkan mukanya, setelah engkau berikan hidayah buat kami"


dan semoga,
saya, keluarga saya, rakan-rakan saya dan seluruh kerabat kesayangan saya dalam limpahan kasih sayang Mu.


Jalan Mujahadah itu sememangnya pahit. Berjihad itu dari sekecil-kecil isu sehinggalah ke isu 'Global'. Segala apa yang kita lakukan, even "what to wear today" perlulah diselarikan dengan syariat Islam. Dan jangan pernah rasakan, Islam itu menyusahkan. Kerana, Islam adalah seindah-indah agama yang tidak pernah meletakkan bebanan atas umatnya.

Dan agama inilah, yang paling romantik. Kerana?

Tuhannya, sentiasa bersama dengan hamba-Nya
dan hamba-Nya boleh berhubung dengan si Pencipta secara terus, tanpa memerlukan orang perantaraan.


dan ingatlah, nikmat keamanan yang kita ada sekarang;

"Adalah terlalu berharga"


dan jika benar, perjuangan kita adalah kerana Islam dan memohon keredhaan Allah, Allah knows what is in your heart. I shall not say more.



thank you kawan saya juga.


"dan kerana Akhirat jualah kehidupan yang kekal abadi...."

Assalammualaikum.



p/s : Air mata hampir menitis tatkala melihat gambar-gambar perhimpunan semalam. Bukan kerana saya menyokong atau tidak menyokong, tetapi kerana, tiba-tiba Allah detikkan pada hati saya;

"Saya lupa untuk sayang negara saya sendiri selama ini. How much i've been taking this freedom and peace for granted all this while"

:'(

dan inilah, cita-cita saya terbesar.  Saya harap, untuk bawa awak-awak sekali mengejar cita-cita ini. InsyaAllah.

2 comments:

Unknown said...

mkay, kte teringat madam reading dl pnh ckp, u're big enuf to think for the nation so dont ever let the media deceive u. pastu ble pk balik mmg ape je la hak negara + ummah yg kte dah tunaikan en T__T selame ni mmg take 'em for granted je

tuntut hak + tunaikan hak perlu seiringan

LailaAlfisyahr. said...

So true huda.
kadang2 terfikir, apa sumbangan kita pada negara?

its like im doing nothing here.
Sob sob ;'(

Semoga Allah menjaga keamanan negara kita insyaAllah.