Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

June 30, 2012

086. I don't hate you.


"kadang, kita pergi bukan kerana kita membenci."

Kerana, ketahuilah untuk sesuatu yang disayangi itu sentiasa ada dalam hati.

Pengalaman, bukan ibarat tulisan pensel yang boleh dipadam andai jalan ceritanya bukan seperti inginnya kita lalui.
Tapi, ibarat batu yang diukir di dinding batu lain, terpatri berabad lamanya.
Mungkin , hingga habis hayat kita, kekal kenangan itu.


Dalam hati, tidak boleh ada dua cinta.
Kalau benar-benar pasti dengan kata janji si Empunya Cinta,
kita harus memilih.
cintai dunia, atau cintai alam kekal selamanya.

It is actually an easy decision to make.
Sudah tentu semua orang di dunia mahukan yang terbaik dalam hidup.
dan sebagai a Muslim, yang mempunyai faith tentang alam selepas mati,
kita pasti mahukan Jannah sebagai destinasi kan?

Tapi, kerana kita manusia yang diuji lah,
segala jalan itu, ada hentiannya.




Maaf, aku terlalu sayang sehingga aku tidak sanggup untuk membenci.
Tapi aku harus pergi.
Matinya aku nanti pun , aku sendiri.
Kau, datang lagi nanti.
Bila , kau pasti.

Boleh?

"I won't wait. But I'll put that  in the prayers"

Wasalam.

No comments: