Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

November 18, 2012

038. His big heart.



"Kerana di hatinya penuh kesucian. Dan si tentera jahat itu cuba merusak hati bersih itu dengan darah dan sengketa saudaranya sendiri"


Salam alaykum.

Last Friday went for site visit. Our next studio project is coming up. Better buckle up now.
I know how tight my schedule is. I hope I am able to cope and manage with things that I am related with.
At least, I will try my best to do my part.

This boy in this picture is from Syria.
One thing I am admiring at this little fella is, "he hides his pain inside".
Deep inside. Great strength.
He keeps on laughing and mimicking the ugly faces and playing around with his hands when we came to his class.
Subhanallah.

The teacher said, this boy had really hard days back then in Syria.
When he moved to Malaysia, he had to take some time to adapt with his new surrounding.
He was quiet.


Sedih kan?
Kanak sekecil ini. dah melihat kacau bilau dan hidup dalam kegerunan di rumah sendiri, di negara sendiri.


Aku pula. pada umur menginjak 20-an ini masih bersuka ria.
Bergelak tawa.


Allah.

Kalau aku mampu bantu, mahu sangat aku bantu.
Moga aku dapat bantu dari segi ilmu, jika tidak dari segi keringat.


Aku yakin, segala nyawa yang dizalimi itu sedang tersenyum dan menanti di syurga sana kan?
Allah. sayunya hati.



Aku di sini?
Masih struggle dengan diri sendiri.
Mereka di sana berjihad dengan kezaliman dan pembunuhan

Yeah,
malu nak berbicara tentang hal hati dan perasaan, terlalu - terlalu sangat.
Because, at some corner of the world, what matters to them is,
"akankah aku mati syahid di jalan Allah? atau aku akan kekal hidup menegakkan hak dari yang batil?"



Si budak lelaki ini katanya kepada cikgu ,
"One day, I'll be back to Syria"


Kecil sebegini, cita nya besar.
Aku?



Cikgunya pula dari Palestine.


Ah. aku dan dunia ku.
Aku harus melangkah dan benar-benar yakin atas janji Tuhanku. Kan?





"May Allah protect our soul. May our soul is blessed with iman"

Jazakumullah Khairan Khatira.































"Beruntung bagi mereka yang hidupnya tahu tujuan hidup mereka. Kerana tujuan hidup, bukan di dunia. Tapi di akhirat jua."

dan aku, teringat, anak-anak sekecil ini di Malaysia, apa peduli mereka?


berbeza.

No comments: