Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

November 20, 2012

039. Rumah baru.



Bismillahirrahmanirrahim.


Sekali lagi, aku bertukar ruang legar. Bukannya kerana membenci atau segala.
Tapi memang pun, sewaktu aku mula-mula memilih nama untuk rumah baru ini, 
Aku tidak punya idea sebaiknya.

Kaishrashee tidak signifikan dengan apa-apa dalam hidupku, sebenarnya.

Aku mahu kekalkan Kaishra.
Aku sayang pada nama itu.

Seperti semua penulis lainnya.
Semua ada nama pena.

Aku pernah jatuh cinta pada mrymkirana
pada dia,M

dan sekarang lembaran baru aku mula ingin mencipta atas tinta Kaishra

Apa makna Kaishra?

Terasa seakan aku menyebut Aishiteru dan Ashari dalam nama baru itu.

Rabbuna Yussahil Lana Jamian.


dan maka aku rasa redha dengan nama baru ini, KaishraKirana.

EnsyaAllah. Semoga aku mampu menjaga nama dan rumah baru ini. Aku kemas dan aku sapu dan aku hiaskan.
Rumah untuk orang-orang yang mahu beringat.
Rumah untuk orang-orang yang mahu bercinta.
Rumah untuk orang-orang yang mahu berairmata.


Dan dalam setiap masa penghidupan, kita tidak lari dari kesalahan kan? 
Makanya, 

"Andai ini langkah terakhir seorang aku, mohon kau maafkan khilafku walau segunung tinggi walau sehalus bijih"



"Terima Kasih tuhan kerana mendatangkan ilham. Suatu masa nanti akan kau tarik semula ilham itu , dan aku sedar aku hanyalah hamba yang diberi pinjaman dalam sejuta macam nikmat kebesaran yang kau ada"

No comments: