Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

December 1, 2012

042. December.


Salam alayk.

Finally, December is here.
Sekejap sungguh masa berlalu.
Semester pun sudah tiba ke penghujungnya.

Aku masih ingat segala aim-aim aku untuk semester ini.
Yang paling utama adalah mengukuhkan kembali hati.
Not to cry anymore and list goes on.

Aku masih ingat beberapa minggu lama dulu,
Aku masih menangis sedikit
mungkin sisa-sisa air mata agaknya.
Konon aku mahu mintak mengadu pada teman, Lantas dia beritahu aku,

"Kau kan dah janji dengan aku tak nak menangis lagi. Ni kenapa nangis lagi?! Kau selalu cakap je pandai kan? Buat nya tak?"

Memang terkesan habis dengan ayat si kawan.

Aku bilang pada dia,

"Sabarlah. Kau ingat as easy like that nak hilangkan rasa, keringkan air mata? Aku nak kau tolong aku. Bukan marah aku"



And somehow, si teman tetap setia membantu.
Walaupun, aku sering kadang-kadang tidaklah terlalu meng-acknowledgenya.
Tapi aku sedar,
kata-kata yang aku pernah cakap padanya,
even before semester ini bermula.
Dengan segala nafas turun naik, air mata bergenang-genang,
Aku beritahu padanya,
Tolong tengok-tengokkan aku semester ini.
Tolong marah aku, kalau aku degil.
Tolong ingatkan aku, kalau aku bermalasan.


Alhamdulillah.

I thought it is certainly near to impossible to finally put back smile and gain my courage that i've been losing.
Rupanya, tidak.
Allah akan beri, pada hamba-hambaNya yang berusaha.


Walau pun payah.
Walau pun payah.



Untuk yang telah terjadi, Untuk hari dan malam yang telah aku siakan, 
Aku harap tuhan masih memberi pintu keampunan.
Dan berterimaKasih kerana, dosa hitam aku, Tuhan masih simpan.
Di Masyhar nanti, entah satu-satu ditayang.

Habis aibku. Habis segala.

Allahurabbi.


Nothing more shall I beg,

Berikanlah kedamaian hati, kebahagian diri, penghujung yang terbaik,
buat setiap manusia, setiap hati dan naluri,
yang tak henti,
membantu aku menjadi aku yang dahulu
selama aku jatuh terpuruk di kancah paling dalam yang lalu.



...


"Mkay, kita tak tahu lah, kenapa awak nak keep on bersedih-sedih. Because you have great people besides you. You have everything. You have them who loves and helps you", AinFa.


Benar. mungkin ada masanya, aku tersilap perkiraan dalam mengenal erti syukur.
Alhamdulillah. Tuhan didik aku ini semula.




1Disember2012. Terlalu cepat dua tahun atau tiga itu berlalu yah?

No comments: