Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

December 20, 2012

055. Topeng.



Kelam hati ini.
Hari ini.

Bergaduh dengan sahabat baik.
Ya Allah.

Sedihnya.

Tapi aku rasa lebih baik begini.
Biar ada jarak.
Biar berjarak.


Semoga aku tabah.


"Kau tak tahu kan, apa struggle yang aku hide kan?"

dan kau takkan pernah tahu...
Selagi mampu, aku akan deny deny deny deny dan deny.



Hati dan seluruh jiwa raga ini perlu dijaga.
Kerana itulah, aku pertontonkan, aku yang garang, aku yang kasar, aku yang ampuh, aku yang keras hati, aku yang membebel sana sini.
Biar, aku dijelek atas itu.

Sedangkan, dalam rahsia, aku bukan begitu.

Jauh sekali.



Aku buat, kerana aku terpaksa.


Maafkan aku wahai sahabat, yang terlalu banyak membantu.
Terlalu.


Aku doakan kamu sentiasa dalam lindunganNya.
Aku doakan kamu dan perancangan hidupmu menjadi dalam keberkatanNya.

Aku redha.



"Baik. Esok aku cellotape mulut aku dan akan menundukkan pandangan", kata aku dengan topeng paling tebal, agar mimik sedih di balik itu, tiada siapa boleh lihat...


and now, I hope I can fully concentrate and dapatkan semula ketenangan itu.
Aku sibuk dengan hal studio lagi ni. No time for this petty matters.


Ya Allah.

Maaf, sebab aku memang selalu cakap tak serupa bikin. Konon mahu kuat, Konon mahu jadi wanita besi, tapi pasti aku akan kalah lagi. Dan kau tak perlu tahu, kenapa itu terjadi.

Aku kuat. Aku kasar. Aku tabah. (mantra aku hari-hari)



Salam alayk wbt.

No comments: