Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

March 12, 2013

.10. Perempuan Lelaki.


Sambil ber-autocad,
kerja aku memang sambil dengar video talk dan lagu lagu pembangkit semangat dalam celahan file bertimbun.

Dua video ini aku mahu kongsikan.

"A man with her jealousy. A woman with her feminine side"



Allah ciptakan kita saling melengkapi.

Semoga mampu menjadi "A practicing Muslimah"
Agar tidak pakaianku , penampilanku menjadi fitnah.
Kerana, aku lah perempuan yang pernah menjadi,

skeptikal terhadap pakaian
'orang baik-baik'
terhadap perilak
'orang alim-alim'

Allahu rabbi.

dan aku harus kekal
kekal 
kekal
sampai mati,

melawan
dan meluruskan niat hidupku.

Biarlah sebuah penghijrahan itu,
sepatutnya,

Tujuan menjadi wanita peliharaan tuhan, bukan semata untuk sebuah perkahwinan,tapi agar kekal cantik di mata tuhan.

"Be a practicing Muslimah"


Nanti saya share lagi okay. Inilah masa, sambil buat kerja, sambil dengar sesuatu yang menyuntik ruh sendiri,
agar kekal berdiri.



No comments: