Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

March 12, 2013

..9. Ingatan Tuhan.


hari ini,
berjalan lagi seperti biasa,
sekeras mana pun hari itu,
"life must go on"

nak tak nak,
"we must go through the day! tak akan berhenti! tak akan!"


ada dua quote random yang aku dengar sewaktu aku berjalan tadi,
aku dengar dari pertuturan orang,
dan terus terkena ke hati ingatan ku.


1. "Kalau ada pilihan, pilih yang dekatkan kau pada tuhan"

sepanjang jalan pulang ke mahallah,
aku puas bermuhasabah,
dengan sepotong patah kata ini.


2. "Akak, kita memang nak sangat pakai niqab ni"

sepanjang perbualannya,
aku tarik nafas panjang,
iman si budak ini sedang diuji,
saat dia melemah,
saat itu lah tuhan paling dekat dengannya,

aku cemburu.





Random.
Sebenarnya tuhan sedang mengingatkan aku dalam diam, kan?



doakan saya ye, Jummaaaaat nanti submission project.
Doa lah dipermudahkan.
:)

Salam alayk wbt.

No comments: