Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

April 10, 2013

.17. Buat kerjalah.



keadaan di studio, lewat malam begini, begini lah.

aku di meja sendiri, memerhati.
aku sebenarnya banyak sangat mahu ditulisnya, politik lah, adab berkawan lah dan banyak lagi berjela.

tapi biasalah, semuanya ditulisjalurkan dalam riwayat akal sendiri.
bila ada masa lapang sedikit,
benda lain pula yang mencuri masa aku itu.

so little time, so much to do.
so short of age, so many ilm' to be searched.


Allahu Allah.

jalan ini panjang.
sabar duhai hati.
mahu jadi orang,

mahu jadi hamba,
bukan sorok dalam gua.

tapi beramah muamalah sesama kita.

sabar lah duhai hati,
aku tahu kau merindui pertemuan dengan tuhanmu.
walaupun kau tahu
amalmu terlalu enteng,
dosamu setinggi gunung.


sabar lah duhai hati.
dunia ini sekejap cuma.

sabarlah.



meh sambung buat report.

aiseh. kejap twit, kejap edit gambar, kejap fesbuk, kejap blog.
Maryam, sila concentrate!


orang cakap, orang creative memang short span of concentration?
ahah.
tapi aku taklah kretip mana pun,
lukis pun tak reti.


hahaha.

okay so long.
ilebyuall.

kerana Allah and no other


Salam alayk.


"Kak, sebenarnya saat struggle mencari, itulah yang manis"

"Nasib baik, kita Muslim, Mkay"


...


Alhamdulillah.


:)

...

salam alaykum wbt.

No comments: