Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

April 15, 2013

.20. Tempat mengadu.


bila terasa segala yang ada di bahu dan di dada,
menyesakkan nafas,
memberatkan langkah segala,

nyata,
bersimpuh,
bersujud,
menghadap dan mengadu segalanya
ke dia

adalah jalan terbaik.


saat badan di angkat kembali,
air mata masih membasah,

kepala dan hati terasa kurang bebanannya.

pagi ini, aku bangun dengan semangat yang baru,
dan aku seakan lupa dan
kacau dan sakitnya semalam.

Moga perasaaan ini berterusan

ensyaallah.


Sakitnya di hati itu,
suatu sakit yang orang luar luar tak mampu nampak,
tapi kita yang rasa,

buat semua pun tak kena.



dan aku,
tak mahulah jatuh ke perangkap
si musuh itu,
buat kesekian kalinya.

jika tidak, mungkin aku lebih kongsikan atas tulisan tulisan umumku.
sedangkan, aku punya tuhan.

aku punya tuhan.
yang sentiasa mendengar,
melihat, menyentuh hati sanubariku,
dalam diam.




No comments: