Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

May 18, 2013

.37. Langkah kecil



Tak perlu khabarkan pada dunia apa baik laku mu,
Biar diam saja itu semua.
Bukankah tuhan melihat setiap satu perilaku kita?
Bukankah juga si malaikat pencatit itu setia pada tugasnya?

Perjuangan itu terjadi, bila kita rasa ada semangat yang perlu dijuangkan.
Bukan sekadar campak tin,
dan biarkan jatuhan itu menjejak tanah kembali, bukan?

Bukan juga sekadar bila orang ikut berjuang,
kau pun mahu berjuang.
Berteriak bertempik ikut sama.

Tapi nyata, perjuangan kau itu buta dan bodoh.

Kerana apa?

Kerana engkau, berjuang ikut ikutan.

Bukan kerana hati yang mahukan.
Bukan kerana kau mahu manusia kenal tuhan.
Sudahlah.

Dunia ini nyatanya melelahkan.


Doa ya. aku kuat semangat Maryamnya.

EnsyaAllah.



usia makin hampir ke garisan tamat,
tapi apa saja sudah aku sumbangkan demi tuhan, untuk ummah?

semoga aku tidak lagi berehat rehat,
kerana ummah sudah tenat.


Allah look at your small deed, don't worry.
Let yourself be not in despair.

Mari Mari! Berusaha.

To make a big step, we shall take the first step first. Allah rabbuna Yussahil. Tuhan, redha kan lah atas usaha ini, aku mohon.


Terinspirasi to name this Projek as #ProjekAnnisa' sebab baru menonton "perempuan berkalung serban"

Truly Inspired!
Nantilah, kalau punya masa, aku kupas satu satu yah.

Now that movie is in my playlist of videos that I play while doing my work, termasuklah my ultimate favorite, "Hafalan Shalat Delisa"


:)







2 comments:

nusrah said...

salam ukhti, boleh share dgn sy projek annisa' tu ttg apa ya? interesting bunyi nya :)

LailaAlfisyahr. said...

salam alaykum wbt ukhti nusrah.

setakat ini, projek itu masih dalam perancangan saya.
tapi awak boleh search for #projekannisa di fb.

nanti kalau saya dah activate semula FB, search maryam kirana ya :)

jzkk