Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

July 18, 2013

.53. Allah knows.



When you feel all alone in this world
And there’s nobody to count your tears
Just remember, no matter where you are
Allah knows
When you carrying a monster load
And you wonder how far you can go
With every step on that road that you take
Allah knows

No matter what, inside or out
There’s one thing of which there’s no doubt
Allah knows

And whatever lies in the heavens and the earth
Every star in this whole universe
Allah knows

When you find that special someone
Feel your whole life has barely begun
You can walk on the moon, shout it to everyone
Allah knows

When you gaze with love in your eyes
Catch a glimpse of paradise
And you see your child take the first breath of life
Allah knows

When you lose someone close to your heart
See your whole world fall apart
And you try to go on but it seems so hard
Allah knows

You see we all have a path to choose
Through the valleys and hills we go
With the ups and the downs, never fret never frown
Allah knows

Every grain of sand,
In every desert land, He knows.
Every shade of palm,
Every closed hand, He knows.
Every sparkling tear,
On every eyelash, He knows.
Every thought I have,
And every word I share, He knows.
Allah knows.


...





Ada satu masa yang paling aku mahu bercakap cakap dengan orang
dan mungkin memandang tepat ke matanya
dan cuba merungkai segala rahsia hati dan soalan fikirannya.
atau sekadar mendengar apa yang perlu dia bicara.

Tapi kadang,
aku rasa dengan perbuatan sebegitu akan 
membawa ke masalah lainnya.




Sedangkan, tuhan juga suruh kita menjaga 

segala nikmat pinjamannya.

Maka aku sabarkan.
aku diamkan.

dan paling selalu,
aku adukan pada DIA.

dan kadang, bila terlalu sakit untuk melawannya sendiri sendiri,
air mata mudah sekali jatuh.

Mungkin, itulah manis dan payahnya mujahadah melawan diri.
Jangan menang atas nafsu bodoh bodoh.
Itu pesan aku. Biar aku tak jatuh.


Tuhan, kau tahu kan?
Sentiasa tahu.


Tuhan, aku tahu, segalanya bukan untuk sia-sia,
jika tujuan hidup mati ku adalah kerana Kau, kan tuhan?
kan?

sabar.

...


Tabiyatul Aulad.

Lebihnya Ramadhan & Syawal.
Bodoh.
Tuhan Lebih Tahu.
Belajar Menerima.
Sabarlah.
Tunduk.
Learn to eat grass

...

Banyak sharing tentang isu hati dan hubungan.
Semoga ingatan dan sentiasa
letakkan cinta pada tuhan ya.

...




Studiomates bakal berkahwin bulan lapan nanti.
Amirul Syukhri dan Khadijah.
Tahniah dan semoga diberkati Allah.

Sakan sungguh kawan kawan menyakat
"Who's next"

aku di sisi lain tersenyum sendiri,
memang mata aku secara invisible nya ada anak panah sendiri,
untuk aku tujukan pada kawan kawan studio yang akan menuruti langkah mereka selepas ini.

Nyata sekali, bukan ke aku.

Kelakar kan.

How Allah turns everything completely.
He turned my worldview.
He made me change my stand of life.

Alhamdulillah for that.

Kalau dulu, mungkin aku la yang paling suka dengan the ideas of 'kahwin comel-comel"
and bla bla bla.
But not anymore.

"Kak Mkayyyyy bila naaaak kaaahwwiiiiinnnn?"
"ermmmmm. kita nak jadi macam rabiatul adawiyaaaah , atau maryaaaam ibu nabi isa keee"

:D

ensyaAllah.



I do believe, perkahwinan is not the purpose of life,
it is a tool, to get a HIS barkah. one way to achieve Jannah and completing the whole deen.
But please, don't distract me anymore, with the cheap love story.
Indeed, love story that has been written in Jannah,

will eventually, last long till Jannah



aiwaaaaah.

untuk ini, saya serahkan hati dan jiwa ragaku untuk tuhan,
walaupun untuk menaipnya sangatlah laju dan mudah,
tetapi untuk mengaplikasikan seluruh ruh dan maknya,
akan diuji uji jiwa seorang saya,
hinggalah seorang saya,
mampu mengadap tuhan,

"Tuhan. ini aku, jiwa aku, cinta aku, hidup aku, mati aku. ibadah aku, hanya lah untuk-Mu"

if i'm doing anything not to please you, O' Allah so, what's the purpose of my life?
why should I get married, if the intention is wrong?
ahah. tak membantu membina baitul muslim lansung, dan ummah yang makin hancur, aku pun nak turut sama hancurkannya?!

...




tak, aku tak rasa kalah atau apa pun
kalau manusia berlumba "hal hal dunia" dengan ku,
lebih lagi hal hal begini yang sememangnya dalam rancangan Tuhan.
aku akan rasa kalah,
jika kau lebih dekat dengan Tuhanku.
dan kau lebih sedar dan benar benar taubat dengan Tuhanku,
berbanding aku, yang makin hanyut hanyut dan tenggelam.

remember, a good marriage comes with responsibility, trust, respect and tenderness.
love only, won't help for a long time.






kerana itu, aku paling tak gemar orang orang pointing fingers, tentang aku dengan sesiapa.
Tolonglah.

aku pun sentiasa dan masih berusaha sebaiknya nak menjaga diri.
menjadi perempuan hakiki.
Janganlah begitu. Jaja dan kata kan aku begitu.

Kadang aku lebih rela selubung diri,
tak dipandang manusia,
asal biar, tuhan pandang aku sentiasa,
penduduk langit mendoakan aku tiap masa.
Salam alaykum wbt.

No comments: