Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

December 2, 2013

Nampak Cantik.

istikharah.

apa yang kita nampak baik, belum tentu baik pada mata dan ketetapan tuhan.
makanya, sentiasa bawa tuhan dalam setiap perkiraan kehidupan.

Ensyaallah.

iyalah, aku diuji. sentiasa.
dengan perkara yang aku paling lemah, atau dengan sesuatu yang aku sayang.

itu kan janji tuhan.

Harap tidak goyah.


Semoga, jika itu yang terbaik, tuhan mudahkan dengan jalan dan caraNYA,
bukan dengan cara manusia biasa.

I know it's going to be one adventurous ride, but I learn, everything is in God's hand. Seperti hati hati manusia, dan setiap percaturan kehidupan.
Maka yakinilah dengan sepenuh keimanan.


Maaf, aku penulis yang tidak elok sifatnya,
maka aku berusaha menjadi elok dalam penulisan.
Kerana mungkin, itu satu satunya sweet escape aku, untuk berbicara butir butir rahsia.

Don't find perfection in me,
Don't seek beauty in me,
but let whatever goodness you see from me,
to lead you to fall for His perfection, and beauty.

Ini, aku bilang serious.
Serious.

Sebab, aku bukan manusia maksum.
Walau aku paling suka bicara tentang tuhan, tentang hati manusia, dan pelbagai perkara lainnya.

Ya.

Mengumumkan penjualan Zine "Champak"
:)

Kerana, hasil penulis lain yang hebat, aku sekadar marhaen, tapi yang pertama ini memang dedikasi untuk tuhan, dan mak bapak spesifiknya. 

No comments: