Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

August 16, 2011

026. INVITATION!

Salam alaykum.

Lewat beberapa hari yang lalu, rakan Samura menghantar pesanan;

"Mkay, nak berbuka di mana?", Aisyah bertanya.

rupanya, mereka bercadang hendak beriftar ramai-ramai. Selepas majlis kecil-kecilan di rumah saya sebelum beberapa hari Ramadhan yang lalu, mereka sekali lagi mahu berkumpul di bulan mulia ini untuk "catch things up".

Rindu betul pada mereka.

Baik yang perempuan, mahupun lelaki.


Rakan-rakan yang pernah lihat saya tertidur terlelap dalam kelas, yang sama-sama mengharungi onak duri menjadi pelajar Samura.

And i answered,

"Mana-mana pun boleh. Yang penting, dekat dengan masjid".


That is my only syarat. Saya tak kisah. Asalkan dapat berjumpa, duduk elok-elok, makan-makan dan paling penting solat. Saya risau jika bergembira sakan, Maghribnya entah kemana.


Tetapi, hati saya sebenarnya tak berapa nak bersuka-suka sangat untuk menghabiskan malam-malam akhir Ramadhan di restoran-restoran. Makanya, sedikit gelisah di situ.

Alhamdulillah, selepas maghrib semalam, Allah beri ilham.

dan ilham itu insyaAllah akan saya tunaikan pada hari Khamis ini.


Since, i deactivated my facebook , it has been quite hard for me to contact those peeps in JB escpecially in UDA. Therefore, whoever that come across this entry. Either you are Samurians or not. Budak SIGS, Budak Uda 2, Budak PLKN atau Budak UIA atau Rakan-rakan Blog,


InsyaAllah,
I will be preparing some dishes for iftar on Thursday, I told Aisyah and Idzham to tell the rest to bawak their perut je ;) hehe. But somehow, nak share-share kuih muih bolehlah.

And again, this is a closed and very small event of mine. Jadi, saya ajak guna mulut dan jika saya larat akan saya sampaikan melalui pesanan ringkas. Bukan apa, saya takut jika dihebahkan terlalu besar, orang akan expect it would be grand.


Sedangkan, dalam bayangan saya, makanan seringkas mungkin di hidangkan atas meja, kurma, Azan, solat maghrib berjemaah bersama rakan-rakan dan sambung makan semula dan kemudian ke Masjid Uda. Saya sayang nak tinggalkan makcik-makcik dalam kumpulan tadarus. Saya sayang nak tinggalkan jemaah. Tapi, saya sayangkan juga kawan-kawan saya. Jadi, saya harap ini cara terbaik, untuk grab all the opportunities in one day. InsyaAllah.


Minta kiriman doa kalian agar dipermudahkan urusan saya kali ini. Dan dapat masak sesedap rasa. Maklumlah puasa, tak dapat rasa ;)


Malam ini dah kena start menguli tepung pulut , ikut hati mahu sediakan bubur jagung ajaran nenek beberapa bulan yang lalu.


Btw, mak brought an oven. So yeah, I can't wait to make some cookies for raya. So, FARHANA FADZIL, sila bersedia, i'll HAUNT your life for the recipes :D



Alhamdulillah.


Alhamdulillah.




p/s : Sesiapa yang baca entry ini dan nak hadir ke rumah saya pada hari Khamis, sila beritahu okay. Don't hesitate to come. Mak and bapak will be at home and they are fine with it. Alhamdulillah



KEMAS RUMAH -.-".


2 comments:

farhana fadzil said...

bilalah dapat merasa air tangan cik yam..

LailaAlfisyahr. said...

Nanti kita tempah dapur BikGee, and we masak-masak. You do the desserts okay :P