Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

September 9, 2011

037. We are tested, because we can take it.

Salam alaykum,

awal pagi Rabu lepas ;

mak called.



Rupanya ,

sepupu tersayang dan suaminya berserta keluarga belah suami terlibat dalam kemalangan.
sehingga mengorbankan nyawa mak suami dan kakakk ipar sepupu saya.


Awal pagi itu saya tersentak.

Terus berhubung dengan adik kepada sepupu.


Alhamdulillah,
Sepupu saya selamat, kaki patah.
dan suaminya.


Tetapi, kedua orang tersayang yang lain, pulang menemui Ilahi.



Zap!


Semudah itu Allah menarik segalanya.


Baru hari raya lepas, saya bersalam-salam,  mengusik-ngusik sepupu kesayangan.
Sungguh banyak dugaannya.
Biarlah saya sahaja yang tahu kisah mereka.
Allah mahu menguji mereka, kerana mereka mampu.

Saya percaya itu.


"Angah, I know you are strong. Bila Nana salam peluk Angah, Nana rasa cepatnya masa berubah. Semua dah besar. Ada hidup sendiri. Ada ujian sendiri. Nana harap Angah tabah. Allah sentiasa bersama orang yang sabar".



Kawan-kawan, tolong doakan saya sekali. Sebab, saya rasa macam dah nak lupa lupa akan kisah kekuatan sendiri. Saya takut saya terlampau bersuka-suka. Sehingga terlupa tentang betapa payahnya saya mahu mengecap kemanisan yang saya pernah rasa suatu ketika dulu.

Masuk long semester seperti sekarang ; lebih banyak manusia. Berbanding short semester beberapa bulan lepas.

Bila banyak manusia ,, semakin banyak ragamnya. semakin tinggi kesabarannya.


Saya rindu,


suasana semester lepas.




Saya mahu,


bersendiri.






*When I am typing this entry, I am listening to this melancholy music from this blog which put up a post regarding my cousin.


Sayu.



Assalammualaikum.

1 comment:

nn said...

alfatihah buat kedua-dua arwah...