Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

September 14, 2011

040. Pointless entry with points.

Assalammualaikum.

A short entry for the day. Alhamdulillah still living. Alone and happy :)
Much better, InsyaAllah.

Ada masa berteman, ada masa bersendiri.

Honestly, sejak zaman sekolah saya jenis a girl who clings to group.
Macam "Meangirls" , cumanya, kami baik-baik :)
I miss that moments thou.

And now, i still have my bestfriends, but I am still having fun walk and be alone.
Alhamdulillah.

Kadang-kadang tak lama pun bersendiri, sebab nanti out of no where akan muncul kawan-kawan along the way :)

Mari mulakan entry pointless with points ini ;

1. Saya manusia mempunyai photographic memory (is it the name begini?) I tend to remember faces rather than names. Kecuali, kalau orang itu betul-betul rapat atau selalu dihubungi, saya akan ingat namanya. Dan kecuali, kalau nama orang itu sangat terpahat dalam hati sanubari kerana keunikan nama atau tuannya, I'll remember the names.

That's why, bila orang dari jauh datang memeluk, menyapa hello hai kepada saya ; saya sehabis baik senyum lebar-lebar sebab nak cover saya lupa nama dia. Or worst, I forgot "siapakah dia".

Bukan jahat, tapi, maaf sangat. This is my weakness.

Kadang-kadang orang ingat saya atas nama , Maryam. (Terharu.)
Kadang-kadang orang ingat saya atas nama, Kirana. (Lagi Terharu.)

Tapi, siapa yang panggil saya dengan nama Mkay. (Saya lagi terharu sebab , Mkay is who I am for those peeps that I am close with)



2. KaedFest is next week. All the preparations are done. InsyaAllah. Are pretty nervouse on the event walaupun jadi comittee kecilan sahaja. And I am nervous for the KaedFest gimmick. Dear IIUM peeps, please wait for us at the mosque plaza esok tengah hari okay sayang-sayang :)



3. Alhamdulillah, Allah beri satu berita yang buat saya terkejut sangat tadi. Tapi saya rasa itu satu ujian dan amanah which I have to take care of. Walaupun dalam  jangka masa 2 tahun lagi saya akan "menjadi itu" , I just have to be prepared now. Dan paling tak sangka tiba-tiba di appoint menjaga Biro Insan for one the club. Dahlah appoint saya, without me knowing. Apapun terima kasih kerana has thoughts for me and sudi terima saya yang budak baru belajar.

Apa kata, kalau lagi dua atau tiga  tahun, saya jadi "Kak Maryam"?

Wow? Tak layak lansung.

Tapi, kita cuba okay.

Amanah besar teramat besar.

But after all, I am still me :)


Ada orang pernah nasihat saya to be moderate and jaga sebaiknya apa yang ada. Islam kan indah. Islam kan mudah, tapi jangan dimudah-mudahkan...

*Rahsia "Kak Maryam" saya simpan dulu okay.


3. I got issues with a someone. Alhamdulillah, being me. Isolate much. Walaupun menangis tak sudah-sudah. Tapi seronok.

Sebab ,

when we are tested, we know how much of our "Tahap kebergantungan kita pada Allah".

Trust me.

Bila kita gembira lalala , selalu terlupa untuk menadah tangan. So, when we are hit by the rock on road , we'll stop and sit. And look at ourselves and start to revise again :)

InsyaAllah. Sama-sama muhasabah diri okay.


4. I do get jealous pretty much. Ada orang pernah describe saya sebagai "you kuat jealous" punya orang. Nice evaluation you have.

Nak cakap sesuatu,

To be jealous on something that I care and value most.
Yes, Indeed I am.

and to be jealous , kalau orang lain mampu lawan nafsu mereka and be better, sedangkan saya masih terbengkalai di katil sebab menurut nafsu untuk layan tidur.
Yes, Indeed I am.

Seriously, sekarang dah tak pandang those small-small reasons to be bothered of and most of all, I don't want to think too much for stuffs that are not related much with those that I care most. The virtues of Islam, My family, My Friends, My studies and etc

Ada faham?

Jealous saya bertempat.


5. Dan paling sedih dan menyesal, bila mana saya drop subject "Intro To Urban Design" , tapi esok paginya, saya bangun awal dan terpinga-pinga tak tahu nak buat apa. I just want to jump from my bed and go to the class. Tapi, sebab saya dah drop, so I can't add it back due to its "un-availability" in my current study plan.

Bro Ramzi sempat mengusik cakap saya tukar Kulliyah ke IRK.

*Amboi, Bro.

I still have passions for arts okay.

<3



6. I miss Prof Ismawi's class.

No one can beat his charisma.


Ini sahaja karangan pontless saya. terima kasih sudi baca.



Tolong doakan saya jangan layan nafsu tidur okay. (Should i blame the bed and blanket for being too comfy? and plus udara dan air Gombak sangat nyaman?)



Anytime anyhow anyone, do contact me thru email okay :)

Oh yeah, BB saya asyik kerja mati-mati. sedih betul. Redha.





Salam alaykum... Jumpa esok di Mosque Plaza menghadap Kafe HS ...

1 comment:

pnaz said...

i miss you. i would like to spend the time with you. only you. tapi bila jumpa selalu rasa speechless :(