Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

April 21, 2013

.25. Sebab begitu.



"dia cakap awak menggelabah. kelam kabut. Tapi kita faham je kenapa awak macam tu. Bila seseorang tu dah mula nampak 'tuhan' sebab tu dia rasa takut nak buat sesuatu yang salah. semua sangat berhati hati. dan awak nampak macam serious. padahal awak biasa biasa je. chill jugak. buat lawak jugak"


Aku pernah ingat, andai kita tahu waktu kita di dunia ini terlalu singkat, kita akan lebih banyak menangis, dari banyak tertawa.

Maka, mungkin aku menjadi begitu.
Lebih berat tentang hidup, kerana mula ambil tahu setiap perlakuan ada perkiraannya.


cinta.


"I wish nothing more untuk kawan awak, selain, dia cari Allah dan temukan Allah. Only that. Life will be in peace after that"


...


"Awak fikir, kita benci dia sangat ke?"

"I no you are not hating anyone. Kalau awak benci, takkan lah awak nak mendoakan kebaikan untuk dia"




Biarlah.
dunia itu terlalu pekat mengaburi mata manusia manusia,
dan aku harap mata dan hati aku tak tertutup dengan likatnya lumpur dunia itu.


Aku kan dah kata, aku sayang kau kerana Allah dan aku ingin kita bertemu semula dalam keadaan yang baik  di syurgaNya. Maka, ada perkara yang perlu dipertegaskan dalam urusan, tapi aku masih si perempuan yang berlawak lawak, dan yang boleh ditegur sapa kan.


:)

AinFa.

Wallahualam. 


Detaching yourself from dunya, should be done holistically. Not only in term of materials, but also having people, moment, and stuffs not related to Allah  NOT to be the top priority of your life. We may not realized it is happening, but jut re-check ourselves back. I'm sure ada sedikit tali tali itu, yang menjerat kita dalam diam.


No comments: