Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

April 26, 2013

.27. Sedikit.



"Maryam, buat lah apa saja kau mahu, asalkan ianya untuk mendapat redha Allah"

#ingatan


Nyaman, hidup sendiri sendiri. Sungguh. Aku tak tipu.
Hanya ada orang orang yang aku kasih dan sayang,
dan hanya ada aku dan tuhan.

Rungut sungut tidak di papar lagi.
Tapi aku paling bahagia bila ada antara mereka
yang masih ajak aku berbicara

tentang segala.


Aku mahu berkongsi.
apa aku ada dengan kalian.
walau ia, sedikit cuma.

Sedikit.


Imam Malik B. Anas,berkata "Apabila kamu melihat individu mempertahankan kebenaran melalui caci maki & cercaan, KETAHUILAH, hati dan niatnya adalah ROSAK lagi CACAT, kerana kebenaran dari hati yang ikhlas itu TIDAK memerlukan cara sebegitu".

No comments: