Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

January 18, 2014

Belek Yang Lama.



Assalammualaikum wbt.

Went through posts from those pre-historical age of mine.
Subhanallah.

Dalam usaha untuk menilai diri sendiri, dan mengukuhkan apa yang perlu di hati dan di jiwa.
Rindu pada zaman terlalu naive dan paling bersahaja dalam menulis.
Walau banyak caca merba nya, tapi itu lah aku.


Menyuarakan apa yang aku fikir benar dan perasaan yang sepatutnya.


Sekarang, semuanya sudah aku draft elok elok, atau pun di letak dalam blog yang tinggi tahap privasinya.
Simpan baik baik.
Cerita tentang diri sendiri mengnal kehidupan.

Tak lah gah atau mewah.
Tapi cukup cukup saja.


Iyalah,

Kadang kadang,
yang membahagiakan itu adalah yang sederhana saja.
kan?

Selagi aku mampu  bersyukur, selagi itu pasti ada bahagia.
Tuhan kan adil, penuh sifat ar-rahman dan ar-rahim.

Allahu.


2014 ; banyak perkara dirancang.
bisnis, masa depan, pelajaran dan ke arah pembaikan diri walau sikit sikit tapi perlu dan harus ada improvisasinya. EnsyaAllah.

Semoga, aku makin kuat melangkah dan ditemukan dengan manusia manusia bersifat indah dalam apa jua bentuk pertemuan yang dirancang tuhan. Aku bersedia, EnsyaAllah.

Izinkan aku, untuk belajar lagi dan lagi tentang apa saja di atas muka bumi ini Ya Tuhan,
jadikan aku si perempuan kecil berjiwa besar yang sentiasa dahagakan ilmu mu dan perasaan cinta terhadap sekalian makhluk amnya. Penuhilah hati ini dengan segala cinta yang membawa aku kepada engkau Ya Tuhan.



:)


I wonder, what God has in store for us.

"Maryam, awak dah patut betul betul serious dengan masa depan sendiri, atau yang melibatkan orang orang lain"





No comments: