Before you go on with the reading,

She's making her own way. With Allah by her side.


If you don't mind, read this blog from the first post. But If you mind, don't basically judge if you don't know what happened before :)

Sincerely,
Mrym.

March 28, 2015

150328 No longer afraid.



Aku sudah tidak lagi bertanyakan tentang perkara perkara yang terlalu diluar kawalan manusia.
Aku pernah menjadi  terlalu  takut untuk itu dan ini, dan hingga menyesakkan rongga nafas dan ruang berfikir.



I wish I could stop time,
re-construct life from beginning.


dan sekarang,
masa untuk fokus pada kehidupan yang sedang dilalui.

Kalau ada perkara buruk yang bakal terjadi pada masa hadapan, aku sepatutnya bukanlah untuk terlalu merisaukannya sekarang. Sehingga sakit seluruh hati, sendi perasaan.
Kalau ada perkara buruk yang telah terjadi pada masa lalu, aku sepatutnya tidak lagi takut untuk melangkah pergi dan mengorak jejak menenangkan hati.



Maryam, janganlah takut pada bayang semalam.
dan janganlah terlalu risau pada ketidak pastian masa hadapan.



Persiapkan lah diri, pada kematian yang pasti.
Itu adalah sebaik baik motivasi.


Kan?

...


Hari itu saja aku mengusik.

"Jangan lupa tau, Hari Rabu depan. ada apa ya?" , Maryam

"Heee. ermm ada GST kan?" , tersenyum mengusik dia menjawab.


...


Semoga, kau kekal begitu.
Humor dan bersahaja, walau aku tahu kau sayang sebenarnya.

Sabar ya, belum lagi masa.

No comments: